Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

                        ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Παλαιότατος ήταν ο πόθος του ανθρώπου να κατακτήσει τον αέρα, αφού κατέκτησε τη στεριά και τη θάλασσα. Ο μύθος του Δαίδαλου και του Ίκαρου μαρτύρει το πόσο μεγάλος ήταν ο πόθος του ανθρώπου να πετάξει. Πέρασαν πολλοί αιώνες από τότε, χωρίς το όνειρο αυτό των ανθρώπων να πραγματοποιθεί. Η επιστήμη των δύο τελευταίων αιώνων, μας χάρισε και το αεροπλάνο. Είναι πολύ απλός ο φυσικός νόμος, πού πάνω σ' αυτόν στηρίζεται η κατασκεύη του αεροπλάνου.


Ένα αεροπλάνο πετάει όπως ο χαρταετός πού υψώνουν τα παιδιά! Το αεροπλάνο είναι ένα είδος χαρταετού, που παραγεί τον άνεμο μόνο του. Αντί για νήμα εδώ έχουμε τον έλικα και αντί για σωματική δύναμη χρησιμοποιείται μηχανή. Το αεροπλάνο μπορούμε να το πούμε "αυτοκίνητο μετάλλινο αετό". Το χαρταετό μπορούμε να το πούμε δεμένο αεροπλάνο. Είναι ευνόητο πως το αεροπλάνο θα απογειωθεί όταν η δύναμη που διευθύνεται προς τα επάνω, ισορροπήσει το βάρος του. Τη δύναμη αυτήν την παράγει η ταχύτητα περιστροφής του έλικα. Έχει αποδειχθεί, πως η πίεση του αέρα γίνεται διαρκώς μεγαλύτερη, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του αεροπλάνου. Η μεγάλη ταχύτητα δημιούργει πίεση, που συγκρατεί το αεροπλάνο στον αέρα Για να προσγειωθεί το αεροπλάνο πρέπει ο αεροπόρος να λιγοστεύει την ταχύτητα του σιγά-σιγά, ώσπου το βάρος του αεροπλάνου να γίνει μεγαλύτερο απο την ανυψωτική πίεση του αέρα. Όλα τα αεροπλάνα έχουν 2 φτερά, ενώ μέσα στο σκάφος, βρίσκονται τα όργανα "πτήσεως" και οι θέσεις των αεροπόρων και των ασυρματιστών, καθώς και το διαμέρισμα με τις θέσεις των επιβατών. Οι κινητήρες και οι έλικες βρίσκονται μέσα στις πτέρυγες. Οι πτέρυγες έχουν κυρτή επιφάνεια, που κατασκευάζεται με μαθηματικούς υπολογισμούς. Στα δύο άκρα τους υπάρχουν κινήτα πτερύγια και ο οδηγός με κατάλληλη κλίση τους, κανονίζει την ισορροπία του αεροπλανού. Το πηδάλιο διευθύνσεως βρίσκεται στην ουρά του αεροπλανού. Εκεί βρίσκεται και το πηδάλιο "βάθους". στην άκρη της ατράκτου είναι το σταθερό πηδάλιο. Κάτω από την άτρακτο βρίσκεται και το λεγόμενο σύστημα προσγειώσεως (οι τροχοί), που αποσύρονται οταν το αεροπλάνο πετά. Ένα από τα δύο σημαντικότερα είδη αεροπλάνων είναι το πυραυλοκίνητο. Έχει βασική διαφορά από το ελικοφόρο το ότι για να κινηθεί χρησιμοποιεί την πίεση που δημιουργούν τα αέρια, που σχηματίζονται από την καύσιμη ύλη που χρισημοποιεί. Τα πυραυλοκίνητα κινούνται και στο κενό, γιατί για την καύσιμη ύλη τους διαθέτουν και το απαιτούμενο οξυγόνο.Το πυραυλοκίνητο μπορεί να πετάξει και πέρα από την ατμόσφαιρα της γης, όπου δεν υπάρχει καθόλου αέρας. Ακόμα μπορεί να ανέβει σε οποιοδήποτε ύψος αντίθετα με το ελικοφόρο πού ανεβαίνει μέχρι τα 10000 m. Το πυραυλοκίνητο έχει τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα, όσο αραιότερη είναι η ατμόσφαιρα στην οποία κινήται.Το πυραυλοκίνητο αεροπλάνο έχει ελλάχιστη τριβή στα μεγάλα ύψη, γι' αυτό δεν καίει πόλυ καύσιμη ύλη. Το 2ο σημαντικό είδος αεροπλάνου είναι το κονκόρτ. Κατασκευάστηκε το 1970 απότα συνεργαζόμενα Αγγλικά και Γαλλικά εργοστάσια αεροπλάνων. Ειναι αεροπλάνο με δυναμικότητα 500 θέσεων ικανό να καλύψει την απόσταση από το Παρίσι μέχρι το Σίδνεϋ σε μόνο 13 ώρες. Αποτελείται από πολύ εξελιγμένα όργανα πλοήγησης όμως παρ' όλ' αυτά υπάρχει 1 μεγάλο πρόβλημα.Όταν πετάει πάνω από κατοικημένες περιοχές ο θόρυβος είναι πολύ δυνατός. Άλλα σύγχρονα είδη αεροπλάνων είναι το μεγαθήριο ΑΝΤΟΝΩΦ, τα γαλλικά ΜΙΡΑΖ, τα Αμερικανικά ΦΑΝΤΟΜ και τα Σοβιετικά ΜΙΓΚ 21. Στην εξυπηρέτηση των εναέριων συγκοινωνιών υπάρχουν τα ΜΠΟΪΝΓΚ, τα ΖΕΤ, τα ΚΑΡΑΒΕΛΑ και τα αεροπλάνα με το όνομα ΚΟΜΗΤΗΣ, που μεταφέρουν κάθε μέρα εκατομύρια ανθρώπους.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου